Președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Romeo Dunca a înaintat Ministerului Transporturilor o adresă prin care solicită sprijinul lui Sorin Grindeanu pentru clasificarea Aeroportului Caransebeș în rețeaua secundară de aeroporturi. În acest fel s-ar putea accesa fonduri europene de până 100 de milioane de euro.
Potrivit omului de afaceri Gabriel Olariu, președintele SC Aeroportul Caransebeș SA, din 3 decembrie până ieri, 14 decembrie a fost în dezbatere publică, pe site-ul Ministerului Transporturilor Masterplanul General de Transport pentru România. Acest Masterplan a fost întocmit din 2016, perioadă în care Aeroportul Caransebeș nu era în activitate. Din 2019, de la preluarea acțiunilor de la SC Aeroportul SA, Gabriel Olariu a început procesul de modernizare, iar în mai 2020 Aeroportul Caransebeș a fost autorizat ca și aerodrom, după care s-au început cursele de pasageri cu aeronave mici, prin companii private și astfel s-a mai parcurs o etapă spre dezvoltarea aeroportului.
„În momentul în care un aerodrom face curse regulate de pasageri este obligat să depună o raportare lunară la Autoritatea Aeriană Română, cu o plată lunară, astfel că am devenit aeroport, însă am fost trecuți ca aeroport în sistemul terțiar a rețelei de aeroporturi. Această rețea de aeroporturi este pe trei categorii: 1. aeroporturi principale: București, Constanța, Timișoara, etc; 2. aeroporturi secundare în care sunt incluse aproape toate celelalte aeroporturi și 3. rețea terțiară de aeroporturi în care sunt incluse aeroporturile în care se face mai mult școală, sau activități recreative, sporturi etc. Noi am fost incluși în rețeaua terțiară, dar considerăm că nu este elocventă această clasificare pentru că noi deja avem trafic de pasageri, avem pistă de 2000 de m de beton astfel că ne dorim o îmbunătățire a clasificării aeroportului de la rețea terțiară la rețea secundară”, ne-a declarat Gabriel Olariu.
Omul de afaceri a pregătit documentația pentru aprobarea acestei clasificări pe care a depus-o în timp util pe site-ul Ministerului Transporturilor și a solicitat și Consiliului Județean sprijinul, astfel că săptămâna trecută a fost depusă solicitarea la Minister.
„Hotărârea de Guvern a fost în dezbatere publică și era normal să intervenim și noi și Consiliul Județean și să spunem că noi credem că ne încadrăm la sistemul secundar de aeroporturi, pentru că avem transport de pasageri, apoi aerogara este aproape gata, care va putea gestiona în același timp 100 de pasageri, avem mașinile cumpărate pentru manipularea și pentru securitatea bagajelor și am cerut ministerului să ne pună pe lista Sistemului Secundar de Aeroporturi din România”, a mai precizat Gabriel Olariu.
După dezbaterea publică, toate solicitările apărute la acest Masterplan vor fi analizate într-o ședință viitoare de Guvern. Gabriel Olariu speră ca, atât demersul său, cât și demersul Consiliului Județean să fie luat în seamă de către ministrul Sorin Grindeanu, pentru că tot în acest Masterplan se specifică disponibilitatea accesării de fonduri europene în funcție de clasificarea aeroporturilor, astfel că dacă Aeroportul Caransebeș va primi clasificarea de încadrarea în rețeaua secundară poate accesa fonduri de până la 100 de milioane de euro pentru dezvoltare și modernizare, în următorii 10 ani.
„Noi am făcut o adresă la Ministerul Transporturilor și sunt convins că domnul Grindeanu, având în vedere că este din zona noastră, va face toate eforturile, prin acțiunile lui să aducă un plus de valoare. Eu chiar cred că se poate rezolva acest aspect”, a declarat Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin.