Pentru reabilitarea celor aproximativ 225 de km de cale ferată (în maximum 60 de luni) sunt acordate acum 20,1 miliarde lei, o parte din finanțare fiind asigurată prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, menționează deputatul liberal Dumitru Rujan.
Reabilitarea liniei ferate Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte integrantă a Coridorului Orient/Est – Mediteranean reprezintă un obiectiv de investiții de utilitate publică.
,,O veste bună pentru cărășeni! Se fac investiții fără precedent pentru modernizarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş„, spune deputatul carășean.
Scopul general ale implementării proiectului de REABILITARE A LINIEI DE CALE FERATĂ CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ (225,287 km) este:
- îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h;
- modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
- mărirea capacității de tranzit;
- asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
- modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;
- modernizare poduri, podețe;
- reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
- montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
- instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 %
Nu în ultimul rând, precizăm faptul că, linia de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș se află pe Coridoul Orient/Est Mediteranean și beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul Programului Transport (PT), fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.