Măsurile cuprinse în noile legi ale educației sunt rezultatul celei mai ample consultări naționale din domeniu și reprezintă fundația primei reforme autentice a sistemului educațional din România.
Potrivit deputatului PNL Dumitru Rujan nivelul de alfabetizare funcțională a elevilor va fi evaluat periodic prin teste online, corespunzător fiecărui nivel și fiecărei clase. Evaluările vor fi realizate prin Platforma Națională de Alfabetizare funcțională care include teste realizate conform standardelor specifice, corelate cu profilul absolventului.
Elevul va deveni un adult care va lua decizii în mod autonom, pe baza abilităților dobândite în diferite etape ale formării sale educaționale. El trebuie să fie capabil să realizeze conexiuni logice, să extragă ideile principale dintr-un text, să transpună informația abstractă în activitățile cotidiene, să înțeleagă fenomene din natură și să ia decizii bazate pe date factuale.
Parlamentarul de Caraș-Severin sugerează celor interesați să intre pe www.legile-educatiei.pnl.ro și să lase un mesaj cu sugestiile sale de îmbunătățire a noilor prevederi.
„Ne dorim o educație de calitate, flexibilă, incluzivă și adaptată vremurilor, iar acest lucru necesită o amplă reformă. Noile legi pornesc exact de la nevoile elevului, identificate pe parcursul a peste 6 ani de consultări în cadrul proiectului România Educată. Elevul trebuie să fie beneficiarul unei EDUCAȚII INDIVIDUALIZATE urmărite printr-un instrument psihopedagogic de monitorizare și progres: portofoliul educațional”, specifică deputatul PNL de Caraș-Severin.