3 C
Caransebeş
3.7 C
Reșița
3.3 C
Oţelu Roşu
luni 20 ianuarie 2025

„Legea Interoperabilității” promovată în procedură de urgență în Parlament

Politică

Legea reprezintă un pas concret prin care cetățenii vor beneficia de servicii publice digitale. Dezvoltarea arhitecturii integrate a infrastructurii serviciilor digitale și cadrul legislativ atât de necesar reglementării schimbului de date între sistemele informatice garantează centrarea serviciilor publice în jurul cetățeanului ca utilizator final, spune senatorul Marcel Vela.

Liberalul cărășean a prezentat susținerea grupului PNL din Parlament pentru această lege, care este „o nevoie și o necesitate!”.

Legea, care prevede și crearea platformei naționale de interoperabilitate, este aliniată cu prevederile Cadrului European de Interoperabilitate și va fi implementată prin norme tehnice pe care entitățile publice le vor aplica pentru migrarea și integrarea în structurile de date existente a tuturor datelor.

Propunerea legislativă privind Legea Interoperabilității, la care s-a lucrat în grupul de lucru Law and Technology Lab al Comisiei pentru Tehnologia Informației și Comunicațiilor, proiect care a fost promovat în procedură de urgență în Parlament, cu sprijinul Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării(MCID) și al Autorității pentru Digitalizarea României(ADR), a fost votată astăzi de Senat.

Astfel, persoanele fizice nu vor mai fi nevoite să prezinte instituțiilor și autorităților publice dovezi privind persoana lor (certificatele de naștere, de căsătorie, etc), privind bunurile pe care le dețin în proprietate (extrase de carte funciară pentru imobile, cărți de identitate autoturisme, etc.), sau date privind situația fiscală existente la ANAF.

Totodată, persoanelor juridice nu li se va mai solicita la fiecare interacțiune cu o instituție publică documente și copii ale certificatului de înmatriculare, sau ale certificatelor constatatoare obținute de la Oficiul Registrului Comerțului.

Prin platforma de interoperabilitate, aceste date vor putea fi interogate în timp real de către funcționarii publici, care vor verifica doar identitatea solicitantului, fără a-i impune prezentarea altor documente justificative sau constatatoare.

spot_img

Actualitate